Garantie & klachten


Intertoys probeert jouw vraag of klacht altijd zo goed mogelijk op te lossen. Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/.


Het artikel dat ik heb ontvangen is kapot, beschadigd of incompleet. Wat moet ik doen?

Is het artikel kapot bij je aangekomen, dan zetten we natuurlijk alles op alles om je te helpen. We willen je vragen om kapotte artikelen zo snel mogelijk na ontvangst terug te brengen. Breng het artikel terug in de winkel of neem contact op met onze Afdeling Klantenservice. Om je aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk dat je ons een geldig aankoopbewijs kunt laten zien.


Mijn aankoop is tijdens gebruik kapot gegaan, wat nu?

Is het artikel dat je gekocht hebt tijdens het spelen kapot gegaan? Geen nood. Op alle artikelen die je bij Intertoys koopt ontvang je namelijk 30 dagen garantie vanuit Intertoys. Op veel van ons elektronisch speelgoed zit bovendien fabrieksgarantie. En als die er niet is, krijg je die van Intertoys.


Zijn de eerste 30 dagen al voorbij en gaat je aankoop dan kapot? Dan laten we je natuurlijk niet in de kou staan. Wel is het zo dat we onze service dan aanpassen aan de aard van je klacht en de tijd dat je het artikel al in je bezit hebt. Hierbij houden we rekening met het wettelijk recht en de verwachtingen die jij redelijkerwijs bij het artikel mag hebben.

Heb ik garantie op mijn aankoop?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. De door Intertoys gegeven 30 dagen garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.


Wil je weten wat wij voor je kunnen doen? Neem dan contact op met onze collega's bij de Afdeling Klantenservice. We bekijken graag of we je een reparatie kunnen aanbieden, een vervangend artikel kunnen sturen of dat we je met bijvoorbeeld een Intertoys Kadokaart tegemoet kunnen komen.


In sommige gevallen heb je jammer genoeg geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product. De garantie vervalt wanneer:


  • Het artikel door normaal gebruik versleten is.
  • Het artikel val-, stoot- of waterschade heeft.
  • Het artikel onjuist gebruikt is.

Lees hier alles over de garantie op jouw Intertoys aankopen.

Wat is de wettelijke garantie?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. De door Intertoys gegeven 30 dagen garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.


Wil je weten wat wij voor je kunnen doen? Neem dan contact op met onze collega's bij de Afdeling Klantenservice. We bekijken graag of we je een reparatie kunnen aanbieden, een vervangend artikel kunnen sturen of dat we je met bijvoorbeeld een Intertoys Kadokaart tegemoet kunnen komen.

Wat is het garantiebewijs van mijn artikel?

Het garantiebewijs van je aankoop is de kassabon uit de winkel of de factuur die je hebt ontvangen bij de bevestigingsmail van je online bestelling. Je hebt één van deze bewijzen nodig om aanspraak te kunnen maken op garantie. Zonder deze bewijzen kunnen we je jammer genoeg niet helpen.

Wat houdt de onderzoeksplicht in?

Wanneer je je pakketje van ons hebt ontvangen dien je te voldoen aan de zogenaamde onderzoeksplicht die een klant heeft. Dat wil zeggen dat je binnen korte tijd na ontvangst moet kijken of je bestelling klopt en compleet is, er geen gebreken zijn en het artikel voldoet aan je verwachtingen. Is dit niet het geval? Dan vragen we je ons dat uiterlijk binnen 2 maanden na de bezorging schriftelijk te laten weten. Hiervoor ontvangen we graag een duidelijke en gedetailleerde beschrijving van wat er mankeert zodat wij je goed kunnen helpen. Wij behouden ons het recht je klacht te (laten) onderzoeken.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Heb je een klacht over onze producten of onze service? Dan kun je telefonisch contact met ons opnemen via 085-00 66 910. Wij proberen deze dan zo snel mogelijk naar behoren op te lossen. Je kan ons ook per brief of per e-mail benaderen. Van je klacht ontvang je geen ontvangstbevestiging. We zullen zo snel mogelijk, in ieder geval binnen 14 dagen, inhoudelijk reageren op je klacht.


Ben je van mening dat je klacht niet naar behoren is behandeld? Dan kun je contact opnemen met de Geschillencommissie.


Wanneer je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht, dan kun je deze ook voorleggen aan het Europees ODR platform.

Wat houdt het herroepingsrecht in?

Je hebt wettelijk het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Bij Intertoys hanteren wij 30 dagen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na ontvangst van de bestelling. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Lees hier alles over het herroepingsrecht.

Contact

bel icoon  Bellen: 085-00 66 910
Antwoord gemiddeld binnen 1 minuut
Ma t/m vr: 09:00 -19:00 uur
Za: 10:00-16:00 uur


chat icoon  Chat
Antwoord gemiddeld binnen 1 minuut
Ma t/m vr: 09:00 -19:00 uur
Za: 10:00-16:00 uur


E-mail icoon  E-mail: klantenservice@intertoys.nl
Antwoord gemiddeld binnen 1 werkdag


Facebook icoon  Facebook
Antwoord gemiddeld binnen 2 uur op werkdagen


Twitter icoon  Twitter
Antwoord gemiddeld binnen 2 uur op werkdagen


winkel icoon  Winkels
Onze experts in de winkel staan klaar om jou te helpen! Bekijk via de winkelzoeker wanneer jouw dichtstbijzijnde winkel is geopend.